Inlägg

2021-04-22

STUDIECIRKEL ANARKI & OMSTÄLLNING: Konfliktförebyggande och konfliktlösning

Träff 3: ”Konfliktförebyggande och konfliktlösning”

På tredje träffen kan vi prata om frågor som, ”Vad behöver jag i ett aktivistsammanhang för att må bra och hålla i längden?”, ”Vad behövs i gruppen för att jag ska må bra?”, ”Vad behövs för att lösa en konflikt?”, ”Vad gör vi när någon i gruppen beter sig illa?”.

På lördag 24/4 kl.15-17. Discord: server ”Cafe Malatesta”.

För mer information, se: https://svartaadalen.wordpress.com/anarki-och-omstallning-studiecirkel/

ANARKI & OMSTÄLLNING

Kommentarer
Bra iniativ! Men som jag tyvärr inte kommer delta i bla pga av att jag tycker avståndet face to face blir för långt över internet. Det är också ett (av många möjliga) passande initiativ med tanke på rådande omständigheter, pandemi, osv. Frågeställningarna är så bra att dom nästan borde ses som självklara. Ändå tror jag inte att dom är det(självklara) för alla. Dom två första frågorna är nog svårare att nå fram till något som går att för in i några stadgar eller liknande, bl.a. beroende på att svaren troligtvis mer kräver att man redan känner varandra tillräckligt bra för att vara så öppen. Den sista frågan tror jag tyvärr dom flesta kollektiv och grupper inte utvecklat klart i tillräckligt hög grad, så därför är ju frågan än mer relevant. Deltog ej i studiecirkeln pga av att det blir för mycket avstånd att sitta och diskutera sådant över internet. Frågorna har ju klar koppling till all slags antiauktoritär social verksamhet, där man alltså vill avskaffa både polis och fängelser, för att hitta andra lösningar, snarare än tvärtom som är på tapeten i media nu igen. Tumme upp för svarta ådalen!

fuckup

Istället för märundeterapi är mitt tips att ni helt enkelt lämnar och/eller upplöser gruppen när saker och ting inte fungerar. Det är den mest hälsosamma inställningen till organisering. Så an ni ha studiecirklar om metoder/strategier för hur vi kan omkullkasta det här samhället och ta oss till ett annat, istället för att sitta och pilla er i naveln.

@

@@ Gör det själv

kattihattinatti

Vi borde fan ha detta i malmö

Pachamama

Gör vadå, pilla mig i naveln? Näh jag är färdig med det. Jag har varit färdig med det i många år

@

Kommentera

captcha