Event

Sommarcirkel: Policing the crisis

När: 2024-07-10 18:00
Var: Syndikalistiskt Forum, Göteborg

Under sommaren cirklar Framåt kamrater och Syndikalistiskt Forum Policing the crisis från 1978 och diskuterar teman som moralpanik, brott, straff, kris och kapitalism. Boken finns gratis som e-bok eller pdf på Annas Archive (länk nedan) och är grovt indelad i fyra delar. Vi har som ambition att diskutera en del per träff och ha utrymme för en helt textfri träff, men du behöver inte ha läst från pärm till pärm för att delta. Kom som du är.


Vi samlas i Syndikalistiskt Forums lokal, ingång bredvid Hagabion och en trappa upp, men kan lika gärna sitta utomhus eller på restaurang Kino om deltagarna önskar sig solsken eller miljöombyte.

Fem onsdagar i rad från kl. 18 med start den 10:e juli. Välkommen!

Annas Archive

Facebook

Syndikalistiskt Forum x Framåt kamrater

Kommentarer

Jag ockuperar här för ett annat meddelande. Han i Argentina börjar få små kopior här och där. Ordet libertarian blir allt mer synonymt med ultraliberalism och det helt felaktiga ordet anarkokapitalism. Jag själv anser att ordet libertarian aldrig har fungerat på svenska. Svensson tänker på Liberalerna eller nu han i Argentina. Jag föreslår frihetlig vilket inte heller är ett bra ord. Utan det bästa ordet är anarki = utan herre.

64-åringen.

Kommentera

captcha