2019-09-10

Mink farm raided in Blekinge, Sweden

In the early hours of September 3, 2019, all of the prisoners on a small mink farm in Hölkemåla, Blekinge, Sweden, escaped from the cages. In total about 1500 persons managed to get free.

We gave a helping hand by disassembling the fence of the farm and then opening all the cage doors. We removed parts of the fence using a wrench to ensure a way out. The fur farm was situated right next to a lake where we hope that as many as possible now get to live.

In a world where freedom exists only in moments of rebellion and insurrection, we still think that the possibility of a life in the forest and lake is quite the opposite of that in a cage. We do recognize that the already destroyed eco-systems and colonised nature is nothing like a dream, but since it is all that we have it is where we will go from our imprisoned existences. A passion for freedom is what drove us to this hidden killing facility to increase the freedom for all of us. Our desire to share this moment of freedom with the minks is rooted in solidarity and love as well as anger and hatred towards those who dominate us and try to steal our lives.

We strongly believe that there is no limit to the things we can do, all we need is to make up our minds and pick a target.

We send our love to Eric King, Matthias in Switzerland and all other prisoners around the world!

-

-

Kommentarer

Så jävla fint! Hurra! Ingen är fri förrän alla är fria!

Om du som läser det här blir osäker när röster höjs om att det drabbar det lokala ekosystemet, glöm inte att rösterna som höjs oftast om inte alltid är från de som tjänar på de rådande förhållandena och din och andras ofrihet. Det ekosystem de pratar om är ett som de kontrollerar. En fabriksyta de kämpar för att behärska och hindra från att växa vild.

Hoppas minkarna festar i vattnet och skogen nu!

En fånge bland andra

Finns ju en del problem med det här, men det finns inte heller någon ursäkt för att exploatera djur på ett sådant ovärdigt sätt.

Det bästa vore väl om dessa minkar hittade andra hem än i svenska skogar, men jag tror dom hellre dör i skogen än att bli en vara på en marknad.

Hasse

Bra att folk åtminstone släpper ut minkarna på hösten så att de hinner frysa och svälta ihjäl innan de orsakar allt för stor skada i naturen.

Ni djurrättare får väl trösta er med att de får ”dö i frihet”, även om alla andra som inte lärt sig om djurs beteende från Disneyfilmer förstår att de självklart inte förstår sådana koncept.

Om man nu vill förstöra för pälsindustrin, vilket jag absolut sympatiserar med, tycker jag man borde kunna hitta metoder som dels innebär mindre lidande och stress för minkarna och dels orsakar mindre skada på det lokala ekosystemet.
Men det är nog bäst att släppa det där med att ”befria” djur.

:)

Kommentera

captcha