Kom och skjut mig! Men ändå mycket hjältemodigt. Det vore ett svek av all anarkistisk internetmedia att INTE sprida dessa personers text och bild.
ANARKISM ÄR KAMP MOT ALLA FORMER AV FÖRTRYCK OCH HIERARKIER. Kamp är även att passivt INTE delta i förtryck och hierarkier. En form av anarkistisk livsstil som i många länder är den enda möjliga. Köpbojkott är också en bra kampmetod.
MIN FRIHET SLUTAR DÄR DIN FRIHET BÖRJAR. En rubrik för anarkistiskt rättstänkande. Något som få har skrivit om.
Versala A i en ring bör vara symbolen. Däremot så bör inte enbart svart färg användas utan istället bör anarkismens olika inriktningar och dess färger användas i A-symbolen.
Världsspråket Esperanto misslyckades på grund av anarkismens ovilja till världsspråk. En språkkurs i esperanto borde ha varit självklar inom anarkismen under 1900-talet.Nu är det för sent. Istället blir det att anpassa de nationella språken till internets språköversättningar. Eftersom översättningen baseras på engelska så kanske svenskan ska skrivas mer isärskrivet? Kanske med bindestreck istället för våra ihopskrivna ord? Detta kan bara prövas av personer som kan 2 språk och kan jämföra dataöversättningar.
Att leva ensam. Ett slags anarkistisk individualism kanske kan vara en anarkistisk livsstil i ett hierarkiskt land. En likalöneklubb kan vara en livsstil. Det innebär att alla i klubben slår ihop sina inkomster och fördelar den samlade summan exakt lika mellan klubbens medlemmar. Denna idé är okänd för här tar det stopp även för alla sorters vänstermänniskor. Inom den radikala kristendomen har sådant åtminstone funnits bland unga vuxna. Jag tror att denna idé kan vara en början till stark grupptillhörighet. Svagheten är att alla måste ha en inkomst över existensnivån. De personer som ger bort mycket pengar 💰 ska INTE ha några chefsroller i en sådan klubb. Folk som hemlighåller pengar utesluts odramatiskt automatiskt.