Inlägg

2019-03-13

SOKO Schwarzer Block fortsätter sin jakt på G20-brottslingar

Idag släppte Hamburgpolisens specialkomission SOKO Schwarzer Block den femte omgången bilder på folk de anser ha begått brott under G20 i Hamburg i juli 2017. De fortsätter sin jakt och vi fortsätter vara solidariska, vi fortsätter vara medbrottslingar.

Vill du se om du eller någon du känner bör vara extra försiktig just nu:

https://www.polizei.hamburg/g20-fahndungen/galerie...

Bratwurst

Kommentarer

Poängen med att publicera bilderna är ju att de ska få så stor spridning som möjligt - att folk ska råka känna igen någon och gola. Jag tycker därför att posten ska raderas från Gatorna så att vi inte springer polisens ärenden.

Det enda vi kan och ska vara försiktiga med är spridningen, det hjälper ju inte på något sätt att börja vara nojig kring detta.

Admin: radera posten!

Knödel

Bra poäng, Knödel men jag är inte övertygad. Att vara försiktig behöver inte betyda att vara nojig. Folk har gripits i olika delar av Europa det sista året tack vare dessa bilder. Det handlar i de flesta fall om snutar som på "hemmaplan" känner igen personer och kontaktar Hamburgpolisen, snarare än att folk golar i allmänhet. Snuten runtom i Europa får bilderna vad vi än gör. Det jag tänker och anledningen till att det här publiceras, är att om någon skulle hinna se sig själva eller någon de känner på bilderna innan snuten ev lyckas identifiera dem, så har de också chansen att hantera repressionen på ett annat sätt än om de i godan ro, eventuellt lite slarvigt, håller på med andra ljusskygga aktiviteter i detta nu. Jag blir själv lite osäker för jag tycker att du har en poäng men samtidigt att det finns två sidor och jag vet inte vilken som väger tyngst. Det får bli upp till admin att avgöra det. Fler åsikter hade också varit trevligt. Om admin tar bort den, så kommer jag inte lägga upp fler uppdateringar av det slaget.

Bratwurst

Kommentera

captcha