Inlägg

2020-01-03

Slavdriveri på Möllans restauranger och krogar - BOJKOTTA!

Läs artikeln här: https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/bortgift-som-14-aring-och-slav-i-malmo/?fbclid=IwAR3fyQfpNxfMH0XovnMvnqUuqd_1xhsaEGgo-_nNdfmTfGLo8fjHrt9A2R4

———————————————————

Ställen som krogimperiumet äger är:
Golden, Curry hut, Källan, Möllan Nights (gamla Hängbar), Bulls n Barrels (gamla Tempo), nya Belle, Njutbar på Stora Nygatan, Buenos Aires, Indian Express 1, Indian Express 2 och Möllan Curry.

———————————————————

Saha Subrata, Chowduryfamiljen (Roy, Sanand, Anamika), Tamoor Iqbal, Islam Shahriar och Hassan Monjorul är alla del av samma klick som äger olika ställen. Om man ratsitar namnen så kommer företagen upp.

Lilla India, Golden, Källan, Indian Kitchen, Tandoori House, Curry Republik och i princip alla indiska hak som finns på köpcentrum längsmed västra skåne.

A

Länk: https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/bortgift-som-14-aring-och-slav-i-malmo/?fbclid=IwAR3fyQfpNxfMH0XovnMvnqUuqd_1xhsaEGgo-_nNdfmTfGLo8fjHrt9A2R4​

Kommentarer

Kanske e dags att alla vänster som hänger på möllan börja att sluta dricka billigt öl...

Severino Digiovanni

Bojkott - ja. Om det är en del av en strategi, t.ex. facklig. Men annars inte, finns ingen mening med att folk går och ängslas över att välja "rätt"

Nattsuddare

Bojkott är en grej men man får också ha lite sunt förnuft och hyfts. Är det värt en billig öl och möllan "eststiken" för att de anställda ska leva under minimum och brännas ut innan de blir 30?v

rosazetkin

Buenos Aires. Är det verkligen rätt? Kan inte se att de ska vara med på denna listan. Stämmer inte med några namn.

Förklara.

Henrik

ätit på indian express i 9 år, det stämmer inte!⁸

Miro

Uppdatering kring restaurangimperiet!

Som tidigare har hävdats kan det ej återfinnas någon koppling till de omnämnda kriminella krogägare när det gäller restaurangerna Indian express 1 & 2 samt Möllan Curry! Samtliga är familjedrivna restauranger! Bra om ovanstående lista uppdateras NU!

Ägaren till Indian express har kämpat och skapat sin restaurang från grunden. Jag och min familj har genom åren vid x-antal tillfällen träffat samtliga anställda på dessa familjedrivna restauranger och aldrig bevittnat det slaveri som existerar på andra restauranger i krogvärlden i Malmö.

Viktigt att lägga fokusen där den hör hemma och inte låta oskyldiga småföretagare betala! Låt de skyldiga istället få stå till svars och ta ansvar för sina handlingar!

Precis som lyfts i en annan artikel ikväll måste facken och makthavarnas erkänna utsatta på arbetsmarknaden! Se dessa individer som fullvärdiga invånare och medlemmar i fackförbunden med lika rättigheter! Dags att gå från ord till handling med målet att skapa en mer trygg och säker arbetsmarknad!

Aktivist

Helt rätt att detta kom ut. Aldrig mer kommer varken jag eller mina närmaste vänner och familj sätta vår fot på några av dessa ställen mer. Hoppas alla skyldiga får ett ordentligt straff. Svin ska behandlas som svin!


Carmen

Ta genast bort Indian Express från denna lista!

Precis som tidigare kommentatorer har jag följt kocken som slet sig loss från den indiska restaurangen i konserthuset o startade eget i många år. Det är en familjeägd restaurang där mamman jobbar på lunchen o sönerna på kvällen. Har även träffat kökspersonalen o kan garantera att det inte råder några missförhållanden hos dem. När man stämplar någon felaktigt så här utan belägg så skadar man ryktet som de byggt upp och det är tyvärr oåterkalleligt. Jag kommer fortsätta att äta o därmed stötta Indian Express

Thomas

Tror ni de visar upp slaveriet för kunderna? Slaveriet på restaurangerna sker bakom stängda dörrar. Börja ställ krav på restaurangerna och ställ kritiska frågor om anställdas arbetsförhållanden. Denna lista är inte skapat ur intet. Eller hur!

Facklig aktivist

Bra att folk reagerar, men lite sent. Trodde ni verkligen att det går att driva krog med riktiga löner om ölen kostar hälften så mycket som på en seriös krog? Lite som att klippa sig för 50:- och tro att allt går rätt till med löner och skatter. Egoistisk naivism

Mats

Bra att folk reagerar synd att det drabbar alla krogar tex Möllan curry som är ett utmärkt ställ

Karl

möllan curry är inte ett av de ställena som uppmärksammats i media. Möllan curry ska inte förknippas med de restauranger som misskött sig. Helt andra ägare.

Chris

Det bedrivs liknande slav liknande restauranger i Höllviken också, tex santa lucia Höllviken. Denna ägs av olika danska personer som bollar företagsägande mellan sig för att komma undan skatt och löner till minderåriga som arbetar där. Helt lagligt verkar det som eftersom ingen bryr sig.

Jw

Ölen är fan inte billig på möllan gå o lägg er

Kamratbärskingen

Kommentera

captcha