Inlägg

2017-05-13

SAMMANFATTNING AV BB-OCKUPATIONEN I SOLLEFTEÅS FÖRSTA 100 DAGAR

Nedanstående siffror bör ses som en underdrift då jag saknar personuppgifter för några förenings- och företagspass.

Under de första 100 dagarna har, enligt bokningslistor, 807 (69%) kvinnor och 369 (31%) män, totalt 1181 individer, ockuperat. Fem personer kan inte kön bestämmas. Av de 1181 har 868 fyllt i ockupationsformulär.

Bland de ifyllda formulären är 372 (43%) yrkesverksamma, 357 (41%) pensionärer, 78 (9%) studerande och 25 (3%) barn. Övriga 36 (4%) formulär är ofullständigt ifyllda av personer mellan 20 och 65 år. Representanter för 48 föreningar och 23 företag har ockuperat. Företags- och föreningsstöd i annan form har jag inte dokumenterat.
Den geografiska spridningen av ockupanter 458 (53%) bor i Sollefteå tätort, 269 (31%) övriga delar av Sollefteå kommun. Kramfors kommun har bidragit med 84 (10%) ockupanter, övriga Västernorrland och Sverige med 55 (6%) ockupanter. De från övriga Västernorrland kommer från Erikslund, Härnösand, Njurunda, Stöde, Sundsvall och Timrå. Från resten av Sverige finns ockupanter boende i Backe, Bispgården, Boden, Gävle, Göteborg, Jakobsberg, Järpbyn, Kungsbacka, Malmö, Norrtälje, Pilgrimstad, Skellefteå, Smedjebacken, Stockholm, Tyresö, Umeå, Uppsala, Örebro, Östersund och Överkalix. Till det skall läggas en ockupant från Belgien och en från Nederländerna.

Intressanta fakta anser jag vara att pensionärer inte dominerar bland ockupanterna. Den geografiska spridningen är väntad men skall bli spännande att följa framgent. Det är komplicerat att försöka räkna hur många pass ockupanterna gör. Det finns en kärntrupp med tvåsiffrigt antal ockupationstillfällen.

Dokumentationen fortsätter. Det går bra att fylla i ockupationsformulär i efterhand. Ny redovisning när vi har ockuperat 200 dagar.

Från Ådalen 2017 (Sollefteå BB Ockupationen).

Sollefteå BB Ockupationen

Kommentera

captcha