asså vem är det som har skrivit den här texten? det är ju bara pinsamt
Det blev inget riktigt motstånd när den nazistiska Nordiska motståndsrörelsen (NMR) demonstrerade i Falun. Det är pinsamt att i fjol kunde 300 NMR-demonstranter ta över förstamajfirandet i Borlänge och nu var det drygt 500 som gjorde likadant i Falun. Sshhhh, antifa sover!
I Paris däremot samlades 70,000 demonstranter på Place de la République för ett demonstrationståg mot Nationella fronten. Antifas kastade föremål och molotovcocktails mot polisen som svarade med tårgas, och två snutar skadades. Attacken ägde rum vid Place de la Bastille i centrala Paris.
antifa
asså vem är det som har skrivit den här texten? det är ju bara pinsamt
shangloon
Håller med ovanstående. Lägg bara ner..
P
Gatorna ger bara en möjlighet att sprida information. De som skapar informationen är Gatornas egna användare.
Gatorna
Någon form av nivå måste ni väl ändå ha, öppenheten till trots...
Sara
Vi har en publiceringspolicy och inlägget bryter inte mot den. Personligen tycker att artikeln är konstig men det är min åsikt men så länge den inte förolämpar eller inte utsätter någon till fara då kan vi inte bana det. Gatorna görs av sina användare.
Gatorna1
Oavsett hur artikeln är skriven så finns det en poäng som stämmer.
Maja
Knut
Det är pinsamt och fett missvisande att jämföra Falun med 37 tusen invånare med Paris som har 10 miljoner invånare. Med tanke på att tusen-någonting motdemonstranter slöt upp och allt från kyrkan till clowner protesterade skulle jag vilja ge big ups för Falunborna. Kanske är det bara skribenten som sover..
Emma
Det är inte jättelångt att åka till Falun från tex Stockholm. Ok, det är logistiskt krångligare än att ta tuben ner till stan och gå i ett tröttsamt första-maj-tåg om en bor Stockholm. Poängen är att jag tycker någonstans det är viktigare att demonstrera mot NMR än att slögå i ett tåg i Stockholm eller var det nu må vara där ärligt talat inte så många oinvigda bryr sig om första-maj-tåg alls och/eller inte gör lika stor nytta. Jag ser mig själv som en del av vänstern och förvånas över hur slapp inställning de som säger sig hata allt som har med nazism att göra och att det är vår tids stora hot mot framtiden och sedan inte "orka" åka till Falun för det är bekvämare att dansa med F! i Högalidsparken istället för redan invigda.
Maja
Fast om alla som definierar sig som antifascister skulle åka iväg till Falun istället för att demonstrera lokalt på arbetarklassens högtidsdag så skulle vänstern slutgiltigt bli en fullständigt reaktiv rörelse utan förmåga att själv sätta en agenda. Det är ju helt uppenbart vad NMR vill genomföra genom att demonstrera på 1 maj.
Bram