Video

2022-06-12

S05E18 - Ett sätt att stå ut (riff-raff #10) by Komintern

Vi träffade Per Henriksson och Peter Åström, de två kvarvarande medlemmarna av teorikollektivet riff-raff, för att diskutera det tionde och sista numret av tidskriften med samma namn. Vi pratar om det teoretiska, det personliga och om kontroverser längs vägen.

Hela riff-raff:s textarkiv finns på www.riff-raff.se och där hittar du dessutom länkar till många av de teoretiker, kollektiv eller tidskrifter som nämns i avsnittet. Det senaste numret kan du just nu köpa på Syndikalistiskt Forum, Amalthea Bokkafé eller India Däck.

Vill du höra Per prata om Folkmakt så kan du göra det här: https://soundcloud.app.goo.gl/ix1dc

Tack till GRK NORTH EAST för introt.

Outro var AC/DC - Riff Raff.

Vi finns där poddar finns, tex i Radio Noden

www.radionoden.se.

Följ oss på instagram.com/kominternpodd.

Du når oss lättast på kominternpodd@gmail.com och vill du bidra till poddens framtida utgivning så hittar du vårt pyramidspel på patreon.com/kominternpodd.

Komintern

Kommentarer

Härligt! Detta ser jag fram emot att lyssna på. Och som tidigare ungdomsrockare kopplade jag direkt tidskriftens namn med AC/DC-låten! \m/

bonscottfan1337

Intressant avsnitt. Delar av kommuniseringsteorin tycker jag har riktigt bra poänger. Får spana in numret.

Men som tyvärr är alltför vanligt så är det tröttsamt att höra marxister avfärda anarkister som de (slår jag vad om) aldrig läst en rad av. För den som vill läsa om hur det verkligen förhåller de influenser som bland annat Proudhon och Stirner hade på Marx så kan jag rekommendera detta längre utdrag ur en bok skriven av René Berthier om Proudhon.

Svartkatt

Kommentera

captcha