Video

2020-11-22

S04E03 Den sköna killens utopi by Komintern

Anna från gigwatch gästar och pratar om sin nyöversättning av Strukturlöshetens Tyranni. Kompisgäng ställs mot kampgrupper, ledarlöshet mot valda talespersoner och så sågar vi Robert Mathiassons text och tinderprofil. Tagga en kamrat med nyskild aura.

Texten kan du läsa HÄR:

https://detendaalternativet.se/2020/07/31/struktur...

Tack GRK för musiken.

Vi finns numera på spotify, och alla andra ställen.

Följ oss på instagram @kominternpodd och skicka skamliga förslag till kominternpodd@gmail.com. Vi hörs!

KOMINTERN

Kommentarer

Yes! Där kom den ju. Var ett intressant avsnitt. Alla var bra. Det som sägs om Robert Mathiasson, av Gaspar tror jag det var, någonstans efter mitten, var rätt kul och fick mig att skratta. Först förra avsnittet kopplade jag ihop Gaspar/(kaspar?) till ett ansikte och någon jag träffat några gånger. Känner mig ju lite pinsamt trög därutav.

Själva innehållet(vängrupp-kampgrupp/organisering-antimass) har ju koppling till inlägget tidigare. Lär gå att diskutera läääänge...

--

Necrosage kräver respekt för sitt namn! :) Alla bara kör över Necrosage och kallar han något annat :(

--

Apropå detta med att ställa liksom två alternativ mot varandra så är min tanke på ett ungefär som den var i aktivism-"anti"-aktivism-diskussionen. Att det inte handlar om antingen eller. Det går att vara vän med organiserade, eller både vara organiserad i kampgrupp och i vängrupp. Det måste kännas bra är ett minimum(utöver ideologiskt innehåll, mål) och jag vet inte hur alla grupper fungerar, osv.

Tack för rätt bra avsnitt! Även om inledningen var lite kul så tänker jag också att det åskådliggör lite av en syn på sex/relationer som jag inte känner med. En del av det där med "free love" som många vänsterautonoma skriver under på kan i vissa fall bli "too much" och leda fel i längden. Inte för att det spelar jättestor roll om det inte rör en själv.

fakkapp

Allå eller. Är "skön kille" samma som sak som "skön snubbe"? Jag härleder uttrycket till en eller två svenska skådespelare och deras sketcher av någon nyliberal pojke som, i sketcherna, gillade något svenskt tv-komiker-mans-par, men har därefter uppfattat att uttrycket utvidgats( i brist på kritisk medvetenhet?) i betydelse och kommit att hamna lite mer otydligt över allt möjligt som inte hängivet, offervilligt, omedelbart kallar sig för mötesnärvarande röstare eller skuldkännande cis-man. Var det Mathiason som är den sköna killen? Tycker han(som de flesta han) verkar oskön eller i vart fall inte som någon jag vill ta en fika med, stå bredvid i någon motdemo.

Vem fan orkar ha "tinder"? Måste sakna behov av lojalitet(eller "tro" att att det, personen ifråga, är en vara som återuppstår i verklighetens snabbköp) eller värna om sitt inre för det. Kanske bra om man är lite av en "anarko"-kapitalist, eller har lite av det tänket i sin "moral". Tänkte en häringa kommenteraren. Se tyranniets tyranni om jämförelsen mellan anarkism och onani, f.ö.

afa research och expo är alltid dom minst dåliga.

fuckup (för trött för sitt ert eget bästa)

Kommentera

captcha