Event

Pædagogisk Forår 2022

När: 2022-05-21 09:00
Var: Børne U.N.I. Valdemarsgade 14, København V, Köpenhamn

PÆDAGOGISK FORÅR 2022
Hvordan skaber vi et bedre børneliv og et bedre pædagogliv i fremtiden?

Lørdag den 21. maj 2022 kl. 09.15 – 16.00 på Børne U. N. I.

Du er pædagog, du er studerende, du er forældre, du er underviser, du er forsker, du er involveret i det pædagogiske
område på en eller anden måde....Du er....

Vi er en gruppe fra Den kritisk pædagogiske højskole, som aktivt deltager i den pædagogiske debat. Vi er yderst bekymrede for udviklingen indenfor det pædagogiske område.
Den udvikling vil vi gerne være med til at vende, så det pædagogiske arbejde, igen bliver et attraktivt arbejdsområde. Vi vil gerne være med til at støtte, at pædagogerne generobrer stolthed, glæde og fagligt ejerskab over arbejdet i institutionerne. Vi skal udvikle visioner for at kunne præge fremtiden og sammen finde handlemuligheder.

Kom og deltag i en DEBATDAG med tre oplæg om:
• At genvinde kontrollen over udøvelsen af den pædagogiske faglighed, v/ cand pæd Bent Madsen
• Hvordan en udpint offentlig sektor undergraver robust ansvarlighed, v/ lektor ved arbejdslivstudier Ruc, Susanne Ekman
• Om pædagogisk ledelse på kant af civil ulydighed, v/Ib Jensen

Efter de tre oplæg får du lejlighed til at drøfte og dele dine erfaringer med andre deltagere i workshops, og vi slutter DEBATDAGEN med forslag til handlinger, der kan føre til et bedre børneliv og pædagogliv i Danmark.

Vi glæder os til at se dig!

Der er plads til 60, og tilmelding er først til mølle-princippet
Tilmelding: Betal på mobilpay 464747. Husk at skrive dit navn i beskeder.
Pris for deltagelse: kr. 100,- / studerende kr. 50,-
Prisen dækker kaffe og kage formiddag og eftermiddag, samt frokost.
Har du særlig ønsker til din mad, så skriv det i beskedfeltet, sammen med dit navn, mailadresse og arbejdssted/studie.

Vi mødes på Børne U.N.I., Valdemarsgade 14, 1665 København V
Og du kan se hele programmet her: https://denkritiske.com

https://denkritiske.com/paedagogisk-foraar/

Den kritisk pædagogiske Højskole

Kommentera

captcha