Inlägg

2017-02-25

OBS! Sons of Odin i Malmö nu

Två snubbar med Sons of Odin jackor går från Möllevågnstorget på Bergsgatan i Malmö nu

antifa

Kommentarer

Den ena har svart hoody med soldiers of Odin logga, stor tors hammare.

antifa2

Nazister på Möllan, just nu på restaurang Sara på Bergsgatan. SPRID

antifa2

Foto från Möllan nyss

antifa

Eventuellt så är det här inte nazister utan några som har på sig klädmärket "Sons of Odin" (ej att förväxla med Soldiers of Odin). Men det har å andra sidan fulingar på sig ofta.

X

Sons of Odin ska inte förväxlas med Soldiers of Odin (SoO). Tröjorna är mer ett klädmärke än någon annat. Sons of Odin tröjor bärs av fler människor än personer i SoO eller andra rasistiska grupper. Dock brukar många som påträffas med dessa tröjor sympatisera med rasistiska grupper, vare sig det är med SD eller mer radikala grupper som SoO eller till och med NMR.

Här finns ett urval av Soldiers of Odin-medlemmar i Skåne och södra Sverige:
https://antifa.se/2016/10/15/afa-malmo-soldiers-of...

Har ni några andra iakttagelser eller fler foton skicka dom gärna till er lokala antifa grupp.

antifa3

Förutom de på bilden finns det rapporter om flera nassar som gick runt möllan idag. I vilket fall patrullerade flera antifas i området direkt efter det initiala beskedet. Nassarna försvann i sina hålor..

Varken på Möllan eller någon annanstans... Krossa nazismen överallt!

antifa161

"flera nassar som gick runt möllan" - Vilka nassar? När? Mycket ryktesspridning kring det här.

Det är också hög tid för folk att lära sig skillnaden mellan Sons of Odin och Soldiers of Odin. Det går inte att ta sånna här rapporter på allvar när vissa tydligen drar likamedtecken mellan de två företeelserna.

CB

Förstår inte tonen på ditt inlägg CB. Flera av oss blev informerade av helt oberoende kamrater som inte känner varandra om nassar på Möllan. Några av oss valde att ta sig till torget och titta runt. Vi hittade ingen. Kanske har du rätt när det gäller skillnaden mellan Sons of Odin och Soldiers of Odin (personligen tycker jag inte att en allmän neutral svenne skulle välja ett sådant klädsplagg). Men menar du att folk borde ha skitit i det helt? Är det aktuellt bara när vissa antifa grupper kommer ut med info? Det var inte ryktesspridning enligt min uppfattning utan en informationsdelning som ledde till att folk reagerade och tog sig ut. Vi bör inte skälla ut dem som är engagerade och som delar med sig av information.

kamratligen!

antifa161

Men kan någon snälla ner den ta ner den här "rapporten". Någon såg någon som dom trodde va nazist men gjorde inget åt det. Utan startade ryktesspridning istället. Är det något skriva om

hejhej

På tal om soldiers of odin. Har fått en svans efter mig som säger sig heta Linus. Är potentiellt lite orolig att det är en äldre version av Kenneth Malmqvist. Han berättade att han kände igen mig och frågade om jag inte bodde på adressen som jag faktiskt bor på. Har någon nyare bilder på Malmqvist? Info om Tatueringar som Malmqvist har?
Linus nu:






Malmqvist bild tagen (?):

HS

På antifa.se finns det nyare bilder på många av de mer aktiva nazisterna i NMR. Bilderna är tagna i november 2016 när nazisterna besökte stockholm.
https://antifa.se/2017/02/08/afa-malmo-skanska-naz..

Kenneth Malmqvist finns också med bland dessa nyare bilder:

Bild på Kenneth Malmqvist

Har du mer information om denna "Linus" eller andra frågor gällande fascister maila gärna din närmaste AFA grupp.

antifa4

Skulle du eller någon annan kunna lägga upp materialet från antifa.se även här i en ny post? Tacksam för det...

gatorna

Kommentera

captcha