Inlägg

2021-10-30

Mikhail Zhlobitskij – Hjälte som aldrig dör!

Den 31 oktober 2018 genomförde den 17-årige anarkisten Mikhail Zhlobitskij sin självmordsbombattack mot den ryska säkerhetstjänsten FSB i staden Arkhangelsk. Enligt officiella uppgifter skadades tre FSB-officerare i explosionen. I sitt sista meddelande skrev Mikhail att anledningen till attacken var FSB:s tortyr mot anarkister i Ryssland. Sitt meddelande avslutade den unga hjälten med följande ord: önskar er se den ljusa framtida anarkistiska kommunismen.

Mikhail Zhlobitskij kommer alltid att leva i våra hjärtan, våra attacker och våra segrar.

anarkister

Kommentarer

Det här var det sjukaste jag sett någonsin!

Joakim Hallen

En verkligen kristen ... ahem... jag menar kommunistisk hjälte! Martyrskap är praxis.

N

Svar till Joakim Hallen

Varför?

Pumba

:) Kände jag när jag läste N:s kommentar, eftersom jag tror mig förstå själva innebörden ( i en utvidgad kontext ) av martyrskap är praxis.

Så jävla desperat och helt bortkastat med en självmordsattack.



Deprimerad gubbe

Jag tycker inte vi borde falla in i kritik av varandra - all kamp är viktig, och var person har unika förutsättningar och komplexiteter.

Ifall desperat självdestruktiv kamp är enda alternativet - då stöttar jag den kampen också.

Det räcker att leda tankarna till våra vänner i arabvärlden som tände eld både på sig själva och på sina medmänniskors kampanda för att motbevisa idén att självdestruktiva attacker är meningslösa.

Kärlek till Mikhail och alla andra levande och döda offer för statens våld.

medmänniska

Kommentera

captcha