Inlägg

2021-05-04

Malmö: vräkningar av barnfamilj i Rosengård Tisdag 4/5

Idag 4/5-2021 var det ett försök till att vräka en barnfamilj i Rosengård i "kinesiska muren".

Enligt bostadsrättsföreningen, handlar det om språkförbristningar (såklart). Och det handlar om att familjen inte hade betalat månadsavgiften, vilket dom till slut gjorde, och detta låg på 60.000kr. Trots skulden betalades, vräkningen ställdes ej in och idag tisdag kl 11.00 var de redo att flytta ut från lägenheten och hamna på gatan.

Nu har dem ansökt om inhibition hos tingsrätten, vilket ger dem två veckors anstånd.

Vi ber er att vara redo för eventuellt kallelse till Blockad.

Vi kommer att återkomma med mer information när vi har träffat grannarna och familjen.

Solidaritet

AF

Aktivista Feminista

Kommentarer
Bra gjort av er, Aktivista Feminista! Att uppmärksamma det och träffa mänskorna i fråga. Många sådana där beslutsfattare, verkar totalt iskalla, på långt avstånd från verkligheten, och verkar totalnöjda med att bara "göra sina arbetsuppgifter" och aldrig ifrågasätta. Jag hade gärna kommit och blockerat, om jag bott i skåne-trakten, men det gör jag långt ifrån.

Anne T. Ifas hemliga internet-vän

Gissar att ni redan har gjort det, men sprid till alla vänstergrupper i Malmötrakten!

Hasse

Kommentera

captcha