Hah! :) Ganska bra och lysningsvärt avsnitt!
Svenonius.. (eller hur det stavas.) Moderatsekten. Som personer verkar födas in i och stagnera i.... Det kommer ta många år i gulag(eller vuxendagis/"privat" coach), för att rehabilitera dem. :) Moderata(adverb?) till sitt namn? Ex. Karlsson->Karlsonius (garanterar position inom den moderata korruptions-sekten)Finns det ens någon ur arbetarklassen alls som heter något+onius i efternamn?
Fan vad dessa jävla bonusar till rika as äcklar mig. Rika svin borde hängas ut (ordentligt) oftare. Lär-känna-din-lokala-roffare/girig-självgod-gris-affischer?
--
En rätttning till vad som sägs i podden. Det är inte bara landstinget som driver sjukhus, tyvärr. Det finns helt privata sjukhus i sverige. T.ex. Carlanderska _sjukhuset_ i gbg. (vissa billiga bedömningar är tillgängliga via remiss) Har du pengar(så som t.ex. olika misshandelsdömda mma-"stjärnor", era "idoler") får du vård direkt. Är du bara odömd och livslångt fattig(ditt eget fel..) kan du bara dö/lida och "känna dig avundsjuk", livet ut. Det lär, tyvärr, säkert bli fler helt privata sjukhus, eller iaf "kliniker". GHP(som har många kliniker i sverige) har ju sitt internationella kontor i Dubai. Fresh! *spy*
Gällande covid19: Jag ska nog lägga mitt telefonnummer i brevlådan till några gamla, sköra 80+are(grannar) i min hyresfastighet. Men jag misstänker att en av dom är SD:are så jag kanske borde skita i det.
Fackförbunden nämns i podden. Lite smått tveksam till om fackförbunden har dom _bästa_ lösningarna. No-brainer att LO kommer svika. Men det bör väl finnas annat(även förutom gator, jättedemos) som är _bästa_ lösningarna. (ja, ni säger ju själva att det misslyckades i grekland). Har själv inget "konkret förslag".
Ska jag lägga en lapp i brevlådan med mitt telefonnummer till 80+grannar i min hyresfastighet? Misstänker att någon av dom kan vara moderat eller sd.
Fan vad fort europa äcklar mig. (relevant efter som bl.a. lesbos nämns) Betray Europe! Förråd så mycket som möjligt. Moderater, det är tveksamt om dom identifierar sig som mänskor.