Inlägg

2019-03-19

Italiensk rojavavolontär död

Igår stupade heval Tekoşer i Bagouz han var en del av Tekoşîna Anarşîst en anarkistisk grupp inom YPG. Han hade åkt till Rojava från Italien.
Nedanför är en text som han ville skulle delas om han blev martyr.

Sehid namerin ✌️

Hej!
Om ni läser det här meddelandet betyder det att jag inte längre finns i den här världen. Men bli inte ledsen, jag är helt okej med det. Jag ångrar inget och jag dog medan jag gjorde vad jag tycker är rätt, försvara dom svaga och stå upp för mina ideal: frihet, jämlikhet och rättvisa.
Trots att jag lämnade er för tidigt så har mitt liv varit en framgång. Jag är säker på att jag försvann med ett leende på mina läppar.
Jag kunde inte ha bett om mer.

Jag önskar er alla allt det bästa i världen och att ni också en dag beslutar att ge ert liv för andra (om ni inte redan gör det) för det är enda sättet att förändra världen.

Bara genom att kämpa mot individualismen och egoismen inom var och en av oss kan vi göra skillnad. Vi lever i hårda tider, jag vet det, men misströsta inte, tappa aldrig nånsin hoppet, aldrig! Inte ens för en sekund.

Även när allt känns förlorat, när ondskan över jorden och mänskligheten känns oövervinnerlig, så måste ni hitta styrka, ni måste inspirera och ge styrka till era kamrater.

Det är i de mörkaste stunderna vi mest behöver ditt ljus.

Och kom för alltid ihåg att ”varje storm börjar med en enda regndroppe”. Du måste vara den regndroppen.

Jag älskar er alla, och jag hoppas att ni håller mina ord nära för tiderna som kommer.

Serkeftin!

Orso,
Tekoşer,
Lorenzo.

Rojavakommittéerna

Länk: https://www.facebook.com/rojavakommitteerna/?__tn__=kCH-R&eid=ARCdaHzj9-I1exkh6N6ZAG7CTIdxh_7XayvVqrXu9gTV_oSm_Wkx8LUoB31BKrijSswal9zprN5t-UkG&hc_ref=ARS-Ca-8KY3nGom1MEQnmqcTta0fOeVHvGMt1wp9

Kommentera

captcha