2025-01-22

Ett blygsamt förslag.

Motinformationssajten ”Gatorna” började mycket bra och fyllde en viktig funktion men verkar numera gå på sparlåga. Jag har några blygsamma förslag till rekonstruktion: 1) Moderera alltid bort alla troll och sekterister. 2) Betona att det inte är tillåtet att angripa kamrater. 3) Uppmana folk att frivilligt avstå från anonymitet. Kan man inte personligen stå för det man skriver är det bättre att avstå från att

skriva, admin.

Staffan

Kommentarer

Vi måste gå under jorden som olika motståndsrörelser tidigare har gjort. Händelserna nyligen i USA kan vara bara början och uppmuntra till en förföljelse av SD som dumpar sin Jimmies nationalkonservatism mot fascism riktad mot oss mer än judarna den här gången.

Gör inte era personnamn kända. Blogg är det mest anonyma verkar det som? Blogg kan även översättas med Google translate om omvärlden vill vara med och läsa. Återgå till de anarkistiska inriktningarna anarkistisk kommunism, anarkistisk kollektivism och anarkafeminism! Dessa inriktningar måste accepteras sida vid sida alla tillsammans.

Endast kritik av kristendomen för oss etniska svenskar. Andra folks religioner får samma andra folk tvista om. Religionskritiken börjar med Michail Bakuninin och gäller prästerskapets dogmatiska förtryck av den fria människan. Som arbetarrörelsen från början formulerade att religionen är var och ens privatsak (likadant sades det mera tyst om att sexualiteten är var och ens privatsak vilket avsåg homosexualiteten).

Artiklar om förstörelse och anonyma provokationer men inte anonym affischering kan vägras om upphovspersonerna och dess förening förblir anonyma. För stor skrift utomhus använd vattenlösliga gatukonst kritor. En sitt-in på körbanan bör uppge sin förenings namn för att få in en artikel här. Men inte deltagarnas namn, de polisen har gripit måste uppge sina namn och det räcker.

165 60 ("mitt" postnummer, för den som vill leta).

@165 60.

Kära kamrat 165 60 ! Här gäller det alltså A) hur man debatterar i ett sånt här community, och B) vilken politisk taktik man ska välja i detta ovärdiga samhälle. Vi verkar vara överens om anarkismen som gemensam utgångspunkt vilket underlättar meningsutbytet. (Anarkismen i positiv bemärkelse har nu äntligen landat i folks medvetande även om det tog tid).

A) Det finns kanske en risk med att använda sitt personnamn offentligt, det får väl var och en bestämma själv, men det finns en risk med paranoia också. Och det blir en olöslig assymmetri i en diskussion om den ena parten är ett anonymt trollkonto. Om bägge parter är troll är diskussionen meningslös från start men det har inte förekommit på gatorna.info vad jag vet, och det är ju ändå själva den inrapporterade motinformationen som är plattformens raison d'être, inte kommentarerna i the community, om jag förstått det hela rätt. Jag kan också ha fel, men det undandrar mig f.t. min bedömning.

En annan variant skulle förstås kunna vara att ha ett nome de guerre alla känner till som inte röjer identiteten men som ändå är autentiskt, det finns många exempel i våra kretsar och jag hade själv ett sådant på det hetsiga 1970-talet. När jag så att säga blev överjordisk återgick jag till att använda det dopnamn jag fått av föräldrarna.

B) Ska vi gå under jorden? Ja om det blir nödvändigt, men där är vi inte riktigt än idag kan man tycka även om det är svårt att säkert avgöra och jag menar att vi ska agera öppet så länge det nånsin går eftersom det ju har uppenbara fördelar också.

Det du säger om religionen, anarkismen och det autonoma entouraget instämmer jag alltså helt och hållet i, citat:

Återgå till de anarkistiska inriktningarna anarkistisk kommunism, anarkistisk kollektivism och anarkafeminism! Dessa inriktningar måste accepteras sida vid sida alla tillsammans”.

Klockrent, 165 60 !

Jag ber om ursäkt för längden på och min formella stil i detta inlägg; tête-à-tête är jag mer informell och pratar ungefär som du skriver. Mkh - Staffan. <3

Staffan

Kommentera

captcha

Senaste Media

• Third year of the full-scale invasion: Overview of Solidarity Collectives' Work
  • TCA-podden: Avsnitt 2 by Take Concrete Action
  • TCA-podden: Avsnitt 1 by Take Concrete Action

Senaste kommentarerna