2017-05-17

Demo: Solidaritet med de arresterede i København. I dag kl. 21. Vesterbro Torv.

***English below***

Demonstration i solidaritet med de arresterede. Kl. 21. Vesterbro Torv.

Klokken seks i morges indledte politiet en operation på 10 adresser i København, herunder BumZen i Baldersgade. I alt 25 personer blev anholdt, heraf skal ni fremstilles i grundlovsforhør med henblik på varetægtsfængsling.
Med lovpakke efter lovpakke skrumper magthaverne og politiet grænserne for hvilke former for modstand der er mulige. Ved konstant at lægge et tryk på dem der gør modstand indskrænker de handlemulighederne, og til og med evnen til at forestille sig en verden uden autoriteter og underkastelse.
Det ubrydelige bånd mellem tanke og handling er det som karakteriserer anti-autoritære revolutionære. For vi tror ikke på, at vi ved at krybe for loven og magthaverne i dag, kan skabe et samfund uden magthavere i morgen. Derfor står vores ideer i et konstant samspil med vores handlinger. Med respektpakken angriber politikerne dette bånd når de hævder at en person kan stilles til ansvar for andres handlinger på grund af de ideer som de udtrykker, og de erkender det også. Sagen er jo, at de har ret: alle anti-autoritære rebeller deler det idemæssige ansvar for oprørske handlinger, og vi er til og med stolte af det! Det er derfor vi stiller os i solidaritet med dem som bliver ramt af repressionen. For os er det ikke vigtigt om de er skyldige eller ej. Det som vi solidariserer os med, er de oprørske handlinger som de står anklaget for.
Ingen respekt for autoriteter og repression! Solidaritet er et våben!

---------------

Demonstration in solidarity with the arrested. 9 pm. Vesterbro Torv.

At 6 am this morning the police raided 10 addresses in Copenhagen, including Bumzen in Baldersgade. In total 25 persons were arrested and 9 of them are at risk of being placed in custody.
With law after law, power and its police are shrinking the boundaries for the types of resistance that is possible. By constantly pressuring those who resist, they limit the possibilities of action, and even the ability to imagine a world without authorities and submission.
The unbreakable bond between thought and action is what characterizes the anti-authoritarian revolutionists. We don’t believe that by submitting to law and power today, a society without power can be achieved tomorrow. That is why our ideas are in continuous interaction with our actions. With the ‘respect-package’ (respektpakken), the politicians are attacking this bond when they claim that one person can be held accountable for the actions of other people because of the ideas, which these people express, and the politicians acknowledge this too. The fact of the matter is that they are right: every anti-authoritarian rebel shares the ideological responsibility for actions of rebellion, and we’re even proud of it! That is why we are in a state of solidarity with those affected by the repression. For us, it is not important whether they are guilty or not. Those which we show solidarity with are the actions of rebellion of which they stand accused.
No respect for authorities and repression! Solidarity is a weapon!

anonym

Kommentera

captcha