F! är för mig inget alternativ heller. Eftersom politiker skiter i folket, oavsett vad dom säger och lovar och har för program. Så fort politiker får makt, genom att sitta i parlamentet, och har sina egna feta löner, sina egna förmåner dom sett till att gett sig själva - tex att gå vid 50 i pension med en pension på minst 60 000kr i månaden . Men folket ? Låt dom jobba tills don år 75, gärna mer. Med en pension som det inte går att leva på! Varför ska vi gå med på den här skiten genom att hålla på att rösta på dom? Sossarna ....dom trodde att dom kunde ta arbetarklassen för givet, helt plötsligt och sedan liberaliserades dom för dom ville locka medelklassen. Nu straffas S hårt för sveket över hela Europa och det är rätt åt dom! Det är delvis S fel att SD är så starka/
Vad håller V på med nudå? V var det enda parti som liknade S när dom fortfarande brydde sig om arbetarklassen.
Jag ver inte jag. Jag skiter i att rösta för första gången i mitt liv. Jag har alltid röstat på V förr.
Men jag vill se en social revolution. Vi behöver inga parlament . Vi behöver inga övergödda och överflödiga politiker. Dom får mig att må illa. Hur kunde jag gå på detta? Det är obegripligt.
Men för att visa att jag använder min rösträtt kan jag alltid rösta blankt. Om jag orkar. Och just nu känns jag inte så motiverad .
Istället för att läsa Åsa Linderborg och Göran Greiders bok om det populistiska manifestet är jag mer intresserad på böcker om anarkism.