Inlägg

2018-05-01

Bilder från 1:a maj demon i Malmö (ARNA)

Enligt snuten, vid 16-tiden blev åtta kamrater kontrollerade av polisen för att de hade klättrat upp på ett tak vid Spångatan där de hade eldat med pyroteknik och en mindre brand uppstod i några byggnadsställningar. Samtliga kamraterna blev omhändertagna.

I samband med demonstrationståg i Malmö eldades det med bengaler. Snuten meddelar att de tog bilder och försöker identifiera personerna.

Runt Folkets park i Malmö skedde också flera fall av klotter med politiska budskap emot sossarna.

RIV STATEN, INTE STREJKRÄTTEN!

DEPORTERA SOSSAR OCH NASSAR, INTE FLYKTINGAR!

Anton Nilson

Kommentarer

”Riv staten - inte strejkrätten!” är ju hyfsat motsägelsefullt om man säger så. Det är ju staten som uppehåller (eller tar bort) strejkrätten.

@

Fast det spelar ju roll om bara strejkrätten rivs, eller om hela staten rivs och strejkrätten därför blir irrelevant. Och en sådan "rivning" skulle ju definitivt inte börja med strejkrätten, så att säga.

svartkatt

jag skulle snarare säga så här: när väl staten rivs så spelar det ingen roll om vi har rättigheten att strejka eller inte - varken för oss eller borgarna

@

Nej, det enda som spelar roll är vår styrka i förhållande till stat och kapital. Då spelar inga strejkrättigheter någon roll, varken för oss eller för borgarna. Men jag snackar inte ens om det. Jag säger inget om kraven på att bevara strejkrätten (som ju är till för att reglera och begränsa vår möjlighet till strejk snarare än något annat), det får man gärna kräva. Men att kräva att man ska få behålla sina rättigheter och att staten ska krossas på samma gång, är motsägelsefullt och ärligt talat ganska dumt. Då har man inte speciellt bra koll om man säger så. Men jag antar att det LÅTER radikalt för folk som inte vet bättre. Jaja...

@

Kommentera

captcha