Inlägg

2021-12-20

Apropå politiskt motiverad censur på Gatorna

Gatorna är en counter-information media som uppstod efter ett konkret behov: brist på icke kommersiella media med antikapitalistikt, antistatligt, antifasistiskt, och antisexistiskt innehåll. I en tid där sociala media visar sig stå för en extrem och övergripande övervakning av vår kommunikation, våra konsumptions- och beteendemönster, av våra liv överhuvudtaget, är gatorna en minimal form av motstånd i ett ultrafientligt landskap. Och detta motstånd håller vi öppet, rättvist och inkluderade.

Från början har de olika medlemmar i adminkollektivet försökt etablera samarbete och bjuda kamrater från hela Sverige för att kollektivt moderera en sajt som gjordes ifrån och för den autonoma rörelsen. Adminkollektivet är en pluralistisk grupp av aktivister med olika politiska bakgrunder inom den autonoma rörelsen med olika genus, etnicitet, osv. Gruppen utvecklade och håller sig fast till publiceringspolicy.

Det stämmer inte att kritik mot vissa grupper censureras. Alla kommentarer behandlas enligt vår publiceringspolicy, oberoende av vilken grupp det handlar om. Policyn går att läsa här: https://gatorna.info/policy/ Om du har en fråga om en specifik kommentar kan du mejla för att få svar på varför den togs bort. Detsamma gäller för bredare diskussioner om Gatorna.infos moderering.

Med kamratliga hälsningar,

Adminkollektivet Gatorna.info

Adminkollektivet Gatorna.info

Kommentarer

Vilka exempelkommentarer tänker ni som lyft kritik på rent konkret? Eller ja, vad skrev ni som inte släpptes igenom? Om det går att få de publicerade här

Vanesak

Ja det hade ju vart intressant att se de här censuerade kommentarena? Kanske de som ville posta dem kan posta dem här i kommentarerna?

Livsstilskommunist

Gatornas policy är acceptabel, och begriplig. Jag har aldrig fått någonting censurerat, och jag brukar ofta vara mer frispråkig än vad jag tror är tillåtet. :)

(samt använda olika användarnamn)

deprimerad gubbe

Kommentera

captcha