Video

2020-07-27

Antifa graffiti in Copenhagen

A short compilation of anti-fascist graffiti around Copenhagen, Denmark in early 2020

Graffiti Revolt

Kommentarer

Gött! Men musiken gillade jag inte.

the_fuckup

Danmark visar vägen!

Hasse

Ja, Danmark visar vägen för hur det kommer bli när SD får makten

Danskjävlar

Typiskt internetvänstern att bygga halmgubbar. Jag syftade såklart på den radikala rörelsen i Danmark och hur peppigt det är att dom använder sig av direkt aktion och dokumenterar det.
Inte att det är peppigt med den danska statens högerpolitik. Suck.

Hasse

Är väl också tydligt att våra danska kamrater har bättre musiksmak än oss ;-)

Hasse

Precis min poäng: antifascister sprejar lite slogans på en vägg och slåss med några incelpajasar i uniform och tror att dom för en kamp medan resten av danska samhället fascistiseras allt mer. Kom tillbaka när dom lyckas vända på den allmänna tendensen och säg att dom ”visar vägen” då, inte före dess

Danskjävlar

*instämmer med Hasse i: "använder sig av direkt aktion och dokumenterar det."*

Vidare: På vilket sätt skulle små aktioner vara oförenliga med annan verksamhet, t.ex. lång-/kortsiktig kamp att vända fascistisering av danska samhället?

jag såg dom inte slåss mot någon i uniform, är incels vanligt bland poliser/vakter?

--

Jag vill inte ha över eller in (till min sida) ex-moderater, ex-nationalister, eller vara i samma rum som dom, oavsett konsekvenser. Det är både karantän och livstids exkludering om du varit nationalist eller moderat, i mina ögon. Oavsett deras "livshistoria".



the_fuckup

Kommentera

captcha