Inlägg

2018-09-01

anarkism.info - En valfilm

anarkism.info

Länk: https://anarkism.info/

Kommentarer

det bsta jag sett i denna uttröttande valrörelse!!

Marre

Nu även med undertexter!

svartkatt

Förlåt, men fattar noll av det där slagordet. Menar ni att partier och val vinner ÖVER sociala rörelser eller

@

Nej, det som menas är att institutionerna vinner rörelserna, om de senare lockas att spela med i det parlamentariska spelet. Valet är en ständigt öppen dörr in till institutionalisering.

svartkatt

Det är bra. För som du vet så finns det inget mer effektivt sätt att ta död på sociala rörelser än partier och parlamentsval

@

imorgon är det valdag. Jag satt och såg på slutdebattten igår på SVT. Det är den enda debatt jag sett. Löfven såg trött ut. Men han tittade intensivt in i Kristerssons ögon när han svarade honom, vek inte undan ned blicken en tumm. Löfven tycktes sänka rösten ännu mer och tala ännu långsammare ju mer Moderatledaren höjde rösten och blev arg. ”Vad är du nöjd med?” frågade M-ledaren. ”Är du nöjd med skjutningarna? Arbetslösheten?”

Det är nästan att dra parareller med tjuren Ferdinand (Löfven) som sitter och luktar på blommorna. Och Moderatledaren är matadoren, som är rasande för att han inte får visa alla hur modig han är, när han fäktas med tjurar:

Sedan säger Åkesson att det är inget konstigt att invandrare inte får jobb. Dom är ju inte svenskar och dom passar inte in här. ”Men hur uttrycker du dig?” höjer Lööf rösten , ser ut att tveka ett liten stund och daskar sen näven i bordet.

Åkesson säger att hon måste sluta vara arg.

SVT tar avstånd från uttalandet något som aldrig hänt förut. Det har förresten heller aldrig hänt förut att en statsminister har en biroll i detta. Detsamma gäller prat om ekonomin och jobb. Nej, den som har huvudrollen är Åkesson. Och det som diskuteras är invandringen .

SD rasar och just nu sitter dom på SVT i ett möte och kräver att SVT går ut i en offentlig ursäkt .

Jag undrar var jag lagt röstkortet . Ja, för om vi vill se en starkare vänster - och V går mot ett bra val- måste jag kanske hjälpa dom tänker jag. Det här valet har aldrig känts så ödesmattat.


Marre

Kommentera

captcha