Event

Ta pride tillbaka

När: 2019-02-16 11:00
Var: Nordanåteatern Ernst Westerlunds allé, 931 32 Skellefteå, Skellefteå

Det är Skellefte Pride och pride"parad".
När Skelleftepride publicerade eventet för paraden la dem ut det med en text om att plakat i paraden endast får innehålla kärleksfulla budskap och att plakat som dem anser är hotfulla eller hetsande kommer plockas ned.

Tidigare år har flera hbtq-aktivister blivit tillsagda och tystade av arrangörer bara för att de ropat slagord under demonstrationen. Därför tror jag att dem inte syftar på homofober när dem säger att inget "hetsigt" får stå på plakaten. Jag är less på att bli tystad på det som ska vara VÅR dag för att jag inte tycker att Pride är en kärleksfest, utan en kamp för våra rättigheter. Därför vill jag sluta upp med andra som känner likadant och demonstera ihop under 2019s prideparad.

Klockan 12:00 avgår demonstrationen aka paraden från Nordanå, innan dess träffas vi utanför Nordanåteatern och skapar ett eget block i paraden.
Jag syftar inte på att vi ska göra nå olagligt eller slå ner cisheteros, utan att vi ska mötas och stå upp för våra rättigheter ihop med slagord och plakat. Och slippa stå utspridda och ensamma medans dem spelar Carola och högerpartier går med banderoller som det står "love is liberal" på.
Förena oss så vi känner oss välkomna på vår egen demonstration.

Arg Jävel

Kommentera

captcha