Event

Framtiden eller Flyget?

När: 2020-08-10 09:00
Var: Arlanda, Arlanda

I en tid då de flesta insett att vi står mitt i ett globalt nödläge för klimatet och ekosystemen väljer den svenska regeringen att bygga ut för ett ökat flygande. Framtiden efter coronapandemin är oviss. Ska vi hoppa på flyget igen, Klimatkris Airlines, eller börja anpassa ekonomin efter verkligheten och planetens gränser?

Nu när flygbranschen krisar och flygplatsbolaget Swedavia förlorat mycket pengar blir det fortsatt viktigt att markera mot den påbörjade expansionen av Arlanda och kräva att flygtrafiken inte tillåts återgå till samma höga nivåer som innan. Vi kan inte stå och titta på när regeringen fortsätter att gynna en verksamhet som skadar klimat och miljö, utan vi kommer att mobilisera brett för att visa att en fjärde landningsbana och en större utrikesterminal på Arlanda inte har någon plats på en hållbar planet.

Vi kräver att regeringen avbryter utbyggnaden av Arlanda och istället satsar på hållbara transporter, för att inte låta flygtrafiken återgå till år 2019s höga nivåer. Alla som bryr sig om planetens framtid är välkomna att hjälpa till. Avboka allt annat och kämpa mot utbyggnaden tillsammans med oss den 10 augusti 2020.

Skriv upp dig för mer info om den 10 augusti samt tips på hur du kan stoppa ett ökat flygande från Arlanda

Flyglarm Arlanda

Kommentarer

Jättebra initiativ!

Hade nog brytt mig ännu mer om planetens framtid om jag varit förälder. Bor tyvärr alltför långt från arlanda, för att kunna delta, men uppskattar välkomnande inställning.


the_fuckup (natas)

Nu närmar det sig dagen för ombyggnad. Vi väljer framtiden framför flyget!

Flyglarm

Kommentera

captcha