Inlägg

2021-07-07

Direkt Aktion är tillbaka!

Vi kan nu glatt meddela att SUF:s utåtriktade nättidning Direkt Aktion är tillbaka! Redan nu finns två nya artiklar publicerade:

Jonna Röding: “Om Könets Existens” – Förförande språk skymmer sikten. Kajsa Ekis Ekmans senaste bok väcker debatt och speglar en splittring som uppstått bland feminister. Vad är vägen framåt?

Ur artikeln: “För undertecknad, och många feminister med mig, är mitt kön primärt en politisk kategori som tvingats på mig utifrån. Grunden för min feminism blir därmed viljan att frigöra människan från de kategorier som följer av att tillhöra ett kön.”

Tor Pontecorvo: “Gymnasielagen – deporteringspolitik och exploatering går hand i hand.” För att svepa rasismen under mattan påstår man i riksdagen att medmänsklighet kostar för mycket pengar. Men även med det måttet fattas det ofta beslut som bara resulterar i ökad misär för flyktingarna. Ett exempel på detta är gymnasielagen.

Ur artikeln: “Kravet på varaktig anställning gör att de berörda ungdomarna, under hot om utvisning, desperat försöker hitta arbete. De står inte i position att ställa några krav överhuvudtaget på arbetsgivaren, vilket självklart kan utnyttjas för att dumpa löner och öka exploateringen.”

Alla ni unga som delar vår vision är välkomna att skriva för tidningen. Redaktion består som vanligt av medlemmar i federationens klubbar. Kontakta oss på sociala medier eller direktaktion@suf.cc och berätta om din idé!

Tidningen hittas på direktaktion.nu och vi finns på Instagram, Twitter och Facebook.

God läsning!

Direkt Aktions redaktion

SUF

Länk: https://suf.cc/2021/06/17/direkt-aktion-ar-tillbaka/

Kommentarer

Härligt! Heja! Det ska jag följa.

Lyktan

Det såg fett intressant ut innan uppehållet. Kul att ni drar igång igen!

Hasse

Bra! Eftersom jag läst minst 1 väldigt läsvärd text av det gänget. Lycka till!

Hoppas SUF lyckas nå ut till fler ungdomar runt om i landet. Önskar själv att jag upptäckt eller ens känt till dom som ung.

Deprimerad gubbe

Kommentera

captcha